Kullanıcıların güvenlik maksadıyla Twitter’a sundukları kişisel bilgilerin,site tarafından reklam verenlerin pazarlama listeleriyle eşleştirildiği açıklandı.
Twitter, şeffaflık hedefini taşıdıklarını ancak bu yanlış eşleştirmeden tam olarak kaç kişinin etkilendiğini söyleyemediklerini duyurdu.
Sitenin açıklamasında, Uyarlanmış Kitle kavramından söz edildi. Bunun bir endüstri standardı olduğu, reklam verenlerin müşteri hedeflemesine ilişkin bir durum olduğu, bu hususta derlenen telefon numaraları ve e-posta adresleri üzerinden hareket edildiği bilgileri yer aldı.
Twitter, bir reklam veren pazarlama listesini yüklediğinde, bunun yanlışlık sonucu kullanıcılarının kişisel bilgileriyle ve listeleriyle eleştirildiğini keşfettiklerini bildirdi.
Yanı sıra, site, hiçbir kişisel verinin ortaklarla veya üçüncü şahıslarla harici olarak paylaşılmadığını da açıklamasında vurguladı. 17 Eylül tarihinden itibaren bu problemi ele aldıklarını ve çözüme kavuşturmaya çalıştıklarını ifade ettiler. Twitter’ın özür mesajları ve bilgilendirmesi, sosyal medyada çeşitli değerlendirmelere yol açtı.