1. YAZARLAR

  2. Orhan Kaplan

  3. Turist velinimettir
Orhan Kaplan

Orhan Kaplan

Turist velinimettir

A+A-

Türkiye, birincil enerji, kaynaklarının bilinen rezervleri ve üretimleri ile gereksiniminin ancak % 31'ini karşılayabilmekte, kalan % 69’luk açığını dışarıdan petrol, doğal gaz ve taşkömürü satın alarak kapatmaktadır.

Yapılan öngörülere göre tüketimin, kendi kaynaklarımızla, karşılanma oramı 2020 yılında % 25 seviyesine inecektir.

En önemli iki enerji kaynağımız hidroelektrik enerji ve linyit.

Yani görünen o ki Türkiye artan enerji gereksinimi dışarıdan temin etmeyi sürdürecek yakın ve orta süreçte.

Bunu da dövizle yapacağından döviz, Türkiye için yaşamsal önemde kalmayı sürdürecek görünmekte.

Ve bu nedenle de Türkiye’nin döviz getirici yatırımları arttırması gerekiyor.

Bunun yaparken de en önemli başka bir şansını, turizmi de iyi değerlendirmek durumunda.

Yani Bacasız Sanayii…

* * *

Evet, belki petrol, doğalgaz gibi enerji kaynaklarımız pek yok ama coğrafi anlamda Türkiye deniz turizmi açısından önemli bir yerde.

Doğal güzelliklerimiz, tarihi ve kültürel birikimimiz hiç de yabana atılacak gibi değil.

İyi değerlendirebildiğimiz zaman şimdilerde 40 milyona dayanmış yabancı turist sayısını ikiye katlayabilir.

Zaten hükümetin de 2023 hedefi 78 milyon yabancı turist.

Daha önce açıklanan hedef 100 milyon idi ama son yıllardaki küresel kriz bu rakamın aşağı çekilmesine neden oldu.

Kuşkusuz 2023’e kadar 78-80 milyon turiste ulaşabilecek bir Türkiye ileride 100 milyonu da yakalayabilir ve hatta geçebilir de.

* * *

Türkiye turizme yönelik son yıllarda önemli atılımlar gerçekleştirdi.

Daha yapılacaklar var hiç kuşkusuz ama Türkiye’nin yatırım dışında da yapacağı önemli şeyler var.

Kafalardaki algıyı değiştirerek müşteri memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkartabilmek zorunda…

Bilineceği gibi müşteri velinimettir…

İş dünyasında da öyledir, bir iş yaparsınız, bu işi iyi yapmanız çok önemlidir.

Çünkü yaptığınız işin bir alıcısı vardır ve onlara ulaşmak, ürünlerinizi onlara satmak için türlü yollar denersiniz.

Yalnız değilsinizdir, aynı işi yapan onlarca kişi ve kurum vardır.

Müşteri memnuniyeti, en önemli unsurdur.

Sizi tercih edenler, eğer memnun kalırsa, müşteriniz artar, değilse, azalır ve siz kepenk kapatmak zorunda kalırsınız.

Turizmde bu çok daha önemlidir.

Ülkemize gelen turist buradan memnun ayrılmalıdır.

Bunun yolu turiste gösterilen ilgi ve davranıştır.

Bu konuda biraz daha eğitilmemiz gerektiği açık…

* * *

Bursa, evet bir sanayi kenti ama aynı zamanda doğal güzellikleri, tarihi ve kültürel birikimiyle de bir turizm kenti.

Son yıllarda tarihi değerlerin ayağa kaldırılmasına yönelik epey yol alındı.

Ve yine son yıllarda önemli sayıda oteller devreye girdi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın turizme özel vurgu yaparak projeler geliştirme çabaları hiç kuşkusuz önemli gelişmelerin habercisi olarak görmek gerek.Bağlantı

Uludağ ile ilgili bir Alan Başkanlığı oluşturulması, Bursa Kültür ve Turizm Tanıtma Birliği’nin başında Başkan Aktaş’ın bizzat görev üstlenmesi, dış tanıtımlar için yoğun bir çaba içine girilmesi Bursa turizmi adına umut veren gelişmeler.

Kültür Turizm Tanıtma Birliği bu güne kadar Valilik himayesinde etkin çalışmalar yapamamıştı.

Başkan Aktaş’ın hazırlattığı 2019-2020 yıllarını kapsayan çalışma programı, Bursa’nın yurt dışı tanımına yönelik önemli bir yol haritası oldu.

Bu yazı toplam 232 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.